1ος Διαδικτυακός Λογοτεχνικός Διαγωνισμός Παμφαγονίας

“Η διαδικτυακή δυνατότητα αφήγησης  μπορεί να μας εκπαιδεύσει στην ελευθερία και τη δημιουργικότητα”. Ουμπέρτο Έκο

 

Ο Λογοτεχνικός Διαγωνισμός της Βιβλιοπαμφαγονίας μέσα από το Διαδίκτυο που πραγματοποίησε το 1ο Δημοτικό σχολείο Ακράτας το 2000-01 με θέμα «Ένα ταξίδι στο…», πήρε τη διάσταση της διαδικτυακής αφήγησης όπως διατύπωσε πολύ εύστοχα σε πρόσφατη συνέντευξή του ο μεγάλος Ιταλός διανοητής Ουμπέρτο Έκο. Αναμφίβολα η διαδικτυακή δράση αποτελεί μια πρόκληση για το δημοτικό σχολείο του 21ου αιώνα. Κι αυτό γιατί καλούμαστε να επιβιώσουμε σε ένα κόσμο που η πληροφορία αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς. Σε ένα κόσμο συνεχώς μεταλλασσόμενο  όπου η αυτοπληροφόρηση  μέσα από ποικίλες πηγές πληροφόρησης αποτελεί πρωταρχικό παιδαγωγικό στόχο. 

Οι νέες τεχνολογίες και ιδιαίτερα η εισαγωγή των ηλεκτρονικών υπολογιστών στην εκπαίδευση  γίνονται οι απαραίτητοι διαμεσολαβητές στην κοινωνία της γνώσης. Ο η/υ χρησιμοποιείται ως εργαλείο μάθησης αλλά και γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ των σχολικών μονάδων που συμμετέχουν στο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό. Σε μια εποχή που παγκόσμια  ανθεί το σύνθημα της IBBY (παγκόσμια οργάνωση για το παιδικό βιβλίο) “Building bridges with books” ο υπολογιστής είναι ένα από τα εργαλεία της διδακτικής πράξης που θα μας οδηγήσει στην ικανοποίηση αυτού του στόχου. Για αυτό το λόγο ο φετινός Λογοτεχνικός Διαγωνισμός έχει θέμα «Ένα έθιμο του τόπου μου» σκοπεύοντας να κάνει τους μικρούς συγγραφείς των δημ.οτικών σχολείων ¨Δημοσιογράφους¨ και ¨Συγγραφείς¨ ταυτόχρονα. Ενημερωθείτε για την προκήρυξη και τη διεξαγωγή του Διαγωνισμού στην ιστοσελίδα του 1ου Δημοτικού σχολείου Ακράτας στην ηλεκτρονική Διεύθυνση: 1dim-akrat.ach.sch.gr .

Η Λογοτεχνία αξιοποιείται με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών και εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο δραστηριοτήτων. Μέσα από τη διαδικτυακή δράση που συνίσταται στην επικοινωνία και ανταλλαγή των παιδικών δημιουργημάτων, το σχολείο επιτυγχάνει να ανοίξει τις πύλες του στην ευρύτερη κοινωνία και να υπερβεί τη μάντρα. Η συνένωση των ¨πολιτιστικών δράσεων¨ διαφορετικών σχολείων οδηγεί τους εμπλεκόμενους, δάσκαλους και μαθητές, να συνειδητοποιήσουν  την τέχνη του επικοινωνείν και του πράττειν μέσα στον παγκόσμιο ιστό. Η αντίληψη αυτή συνδράμει στην ολοκλήρωση της ολότητας του παιδιού, στο χτίσιμο της κοινωνικής του προσωπικότητας και στην τελειοποίηση της τέχνης του ευ ζην. Το σχολείο ανταποκρίνεται στο αίτημα της κοινωνίας της πληροφόρησης και γίνεται ένας πραγματικός κοινωνιότοπος όπου οι εμπλεκόμενοι στη διδακτική πράξη βρίσκονται  σε μια συνεχή διαντίδραση. Από το σχολείο της γνώσης μεταβαίνουμε στο σχολείο της μάθησης, στο σχολείο της   ζωής. Οι μαθητές μας έχουν τη δυνατότητα να σκεφτούν ατομικά και να δράσουν διαδικτυακά.

Ευσταθίου Αναστασία
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός  του Διαδικτυακού Λογοτεχνικού Διαγωνισμού

Блог http://webekm.com/ и още нещо.

Full premium theme for CMS

Bookmaker bet365 The best odds.